Jak napisać popularny wpis na fan page’u?
Niektóre statusy zbierają dziesiątki lajków i komentarzy, podczas gdy inne pozostają bez echa. Co zrobić aby nasz przekaz trafiał do większej liczby użytkowników? Poniżej przedstawiam kilka pomocnych wskazówek, które poprawią popularność naszych statusów.
POZIOM TRUDNOŚCI: |
Elementy skutecznego wpisu na fan page’u
Zacznijmy od tego, dlaczego nie każdy nasz wpis jest widoczny dla wszystkich fanów? Dzieje się tak za sprawą algorytmu oceniającego popularność postów. Nosi on nazwę EdgeRank, a na jego wysokość wpływ mają czynniki takie jak liczba komentarzy, lajków, udostępnień, kliknięć, aktywność fanów w stosunku do poprzednich statusów czy częstotliwość umieszczania postów. Im ten wskaźnik wyższy, tym więcej użytkowników obejrzy nasze posty. Przejdźmy zatem do meritum. Jak pisać statusy, aby osiągnąć jak najwyższy EdgeRank i dotrzeć do szerszej grupy odbiorców? Oto kilka wskazówek.
- Zadawaj pytania – Często powtarzana wskazówka, wciąż bardzo celna. Trzeba jednak uważać, żeby nie popełnić takiego błędu jak ostatnimi czasy jeden z operatorów polskiej telefonii komórkowej. Zadał on następujące pytanie na swoim fan page’u: „Co ostatnio zaskoczyło Was w (tutaj nazwa firmy)?” Jeden z użytkowników napisał w komentarzu, że wysokość rachunku, co spowodowało lawinę pomyj wylewaną w dalszych komentarzach na operatora…
- Wstaw puste miejsce do uzupełnienia – Ta technika sprowokuje fanów do wyrażenia swojej opinii. Np: „Uzupełnił lukę. Najlepsza drużyna piłkarska to _____.”
- Umieszczaj zdjęcia – Nie od dzisiaj wiadomo, że ludzie coraz mniej czytają, a coraz więcej oglądają. Zdjęcie przyciągnie uwagę Twoich fanów i zachęci ich do wyrażenia swojej opinii.
- Pisz o aktualnych wydarzeniach – Bądź na bieżąco i pisz o tym, co dzieje się wokół Ciebie w danym momencie. Social media to jeden z najlepszych kanałów do tego typu komunikacji. Ludzie docenią to, że na bieżąco komentujesz wydarzenia ze świata.
- Po prostu poproś o lajki – Przykład? „Kliknij lubię to, jeżeli jesteś osobą kreatywną.” Stosuj tę metodę rzadko, najlepiej w połączeniu z pkt. 3.
- Kieruj swoją treść do różnych grup fanów – Na przykład: „Dzisiaj 26 maja, jak się czują mamy i ich pociechy?”
- Świętuj dzień dzisiejszy – Praktycznie codziennie jest jakieś święto :) Sprawdź kalendarz i napisz o tym status. Oczywiście dobrze by było, aby miało to jakikolwiek związek z prowadzonym przez Ciebie fan pagem.
- Pisz o konkursach – Pewnie większość Twoich znajomych i fanów powie, że nigdy nic nie wygrało, ale nie zmienia to faktu, że przy różnych okazjach często próbują.
- Pisz maksymalnie jeden post dziennie – Większa ich liczba może męczyć i być potraktowana przez użytkowników jako spamowanie. Oczywiście od tej reguły są wyjątki – np. popularny fan page Nowa Warszawa kładzie duży nacisk na techniką opisaną w punkcie nr 4 i z tego tytułu często publikuje po kilka wpisów dziennie (każdy o innej inwestycji/wydarzeniu).
Na koniec chciałem zaznaczyć, że przedstawione tutaj wskazówki nie są uniwersalne i mogą mieć inny odzew na różnych fan page’ach. Najlepiej popróbować na własnej skórze i stworzyć sobie podobną, uszytą na miarę swoich fan page’y, listę. Życzę powodzenia i wielu lajków .