Jak tworzyć user stories do backlogu w metodyce SCRUM?

Jak tworzyć user stories do backlogu w metodyce SCRUM?

backlog grooming meeting

W metodyce SCRUM starannie określone i przygotowane według jednego standardu "user stories" oraz "epic stories" (czyli Product Backlog Items) w backlogu projektowym to podstawa i punkt wyjściowy do spotkań groomingowych czy planowania kolejnych iteracji projektu. Poniżej prezentujemy kilka porad jak powinny wyglądać, aby ułatwiły pracę nie tylko Scrum Masterowi czy Product Ownerowi, ale także całemu zespołowi projektowemu.

POZIOM TRUDNOŚCI:  grooming

 

  1. Wszelkie tworzone przez nas "historyjki" powinny wpisywać się w zasadę INVEST, czyli posiadać takie cechy jak:

    • Independent (Niezależne) – Historyjki powinny być samowstarczalne, niezależne od innych "historyjek" w Backlogu.
    • Negotiable (Negocjowalne) – Zgodnie z Agile Manifesto ich treść powinna być efektem współpracy i wspólnych ustaleń biznesu z technologią.
    • Valuable (Wartościowe) – Historyjka powinna dostarczyć realnej wartości dla końcowego użytkownika, odbiorcy produktu.
    • Estimable – (Możliwe do oszacowania) – Zawsze powinniśmy być w stanie oszacować pracochłonność danej historyjki.
    • Scalable, small sized (Skalowalne , niewielkiego rozmiaru) – Ich wielkość powinna być na tyle mała, aby możliwe było zaplanowanie konkretnych działań, zadań i ich priorytetów z bardzo dużą dozą pewności.
    • Testable (Testowalne) –  Opis historyjki powinien być na tyle klarowny, aby możliwe było przeprowadzenie jej testów i sprawdzenie, czy dzięki niej osiągamy pożądany rezultat.
  2. Tworząc historyjkę odpowiedz sobie na trzy pytania: Kto? Co? Dlaczego? Przykład:

    Jako klient i użytkownik nowej strony internetowej firmy ABC, mogę z jej poziomu pobrać elektorniczną instrukcję mojego urządzenia i nie muszę szukać po domu jej papierowej wersji, którą gdzieś zgubiłem.

  3. Historyjki powinny zawierać kryteria akcepacji (Definition of Done) według których będziemy sprawdzać, czy dana "user story" jest już faktycznie ukończona i czy możemy przechodzić do realizacji kolejnej.

Zajrzyjcie także na nasz online'owy kurs przygotowujący do certyfikatu Professional Scrum Master 1. Dla czytelników bloga przygotowaliśmy specjalnie 10 kuponów z 95% rabatem. Kliknij w link poniżej:
Scrum For Beginners and Intermediate, Certification Tips

BRAK KOMENTARZY

Odpowiedz

twenty − fourteen =